ملکه زنبورها به‌خاطر مصرف این ژله می‌تواند روزی 2 هزار تخم بگذارد و 40 برابر عمر یک زنبور عادی عمر کند.

دومین محصول با ارزش زنبورعسل بعد از ژله رویال، گرده‌گل است. زنبور این گرده را از گیاهان جمع‌آوری کرده و برای تغدیه نوزادان خود از آن استفاده می‌کند. گرده‌گل غنی از پروتئین است که برای تولید انواع قرص‌ها و داروهای با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بره‌موم نیز یکی‌دیگر از محصولات تولیدی زنبورعسل است. بره‌موم ماده‌ای است که برای مومیابی کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصریان باستان مومیایی کردن را از زنبور فرا گرفته‌اند، یعنی موادی که در مومیایی کردن به‌کار می‌برند، همین بره‌بوم زنبور است.

زنبور موجود تمیزی است و وقتی موجودی مثل موش در کندو وارد می‌شود، زنبور این موجود را مومیایی می‌کند و اگر دو هزار سال این مومیایی باقی بماند هیچ تغییری در موجود مومیایی شده صورت نمی‌گیرد. بره‌موم‌ها از نظر دارویی با ارزش هستند و یک نوع آنتی‌بیوتیک طبیعی محسوب می‌شوند.

موم زنبور یکی‌دیگر از محصولاتی است که خواص مثبتی برای دستگاه گوارش انسان دارد. همچنین درباره زهرزنبور نیز در کتاب‌های علمی زنبورداری عنوان شده که زنبورداران به دلیل مجاورت نزدیک با زنبورها، بسیار کمتر از دیگر افراد بر اثر سکته قلبی یا سرطان فوت می‌کنند، زیرا نیش زنبور از رسوب کلسترول در عروق جلوگیری می‌کند.