مصرف شیر با آب میوه‌های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه‌ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تأثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند، شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می‌شوند

جالب است بدانید که خواص ضد میکروبی شیر و عسل نیز بر اثر ترکیب آن‌ها با هم افزایش می‌یابد و مصرف این ترکیب برای کسانی که در معرض عفونت قرار دارند، مفید است. ارزش تغذیه‌ای شیر نیز با افزودن عسل به آن افزایش می‌یابد و برای کسانی که سوءتغذیه دارند، مصرف این نوشیدنی بسیار موثر خواهد بود.

البته با وجود خواص فراوان و نکات مثبتی که این شیرین‌کننده در مقایسه با قند و شکر دارد، توصیه می‌شود که در مصرفش زیاده‌روی نشود زیرا در این صورت نیز می‌تواند زمینه‌های چاقی و اضافه وزن را به بار آورد یعنی اگر عادت به خوردن مخلوط شیر و عسل در پایان روز دارید آن را حساب شده و در جهت تکمیل انرژی مورد نیاز روزانه‌تان مصرف کنید.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که نباید عسل همراه موم را به شیر داغ یا چای اضافه کرد زیرا موم عسل به دلیل این که جذب نمی‌شود، می‌تواند جذب ریزمغذی‌های شیر به خصوص کلسیم را کاهش دهد و این موضوع برخلاف هدف شما از خوردن شیر است.

در ضمن، نکته دیگر این که بهتر است قبل از یک سالگی به کودکان عسل ندهید زیرا احتمال بروز حساسیت در کودکان را افزایش می‌دهد.