درسال1964انیووانیو(Inue and Inue) درمقاله ای که در این باره نوشته اند،بازار مصارف فروش این ماده را مورد بررسی قرار دادند. درحدود سال1962میلادی ظاهراً زنبوداران نسبت به تولید و بازارفروش این ماده خیلی امیدوار بودند. بزرگترین مانع رواج ژله رویال ،این بودکه هیچکس اعداد و ارقامی که ثابت کند این ماده اثرمعالج دارد عرضه نکرده است .در ایتالیا ژله رویال به شکل های مختلف مخلوط با آب و الکل ، ماده لیوفیلیزه ،مخلوط یک درصد با عسل و به صورت آمپول عرضه می شود.

خواص فیزیکی ژله رویال

ژله رویال ماده ای است ژلاتینی سفیدرنگ مایل به زردروشن ،کلوئیدی و چسبناک .

درآب حل شده وکمی کف تولید می کند آن دارای خاصیت اسیدی است.

PH آن سه و نیم الی چهارونیم و وزن مخصوص آن حدود1/1 است.

خواص شیمیای ژله رویال

 تجزیه شیمیایی ژله رویال نشان می دهدکه این ماده دارای آب ،پروتئین،چربی و مواد احیاکننده،خاکستر و مقداری موادمشخص نشده می باشد.

این ماده دارای انواع ویتامین های گروه B، قندها،استرولها ،تعدادی از اسیدهای چرب و آنتی بیوتیک است. شاهنگبین سرشار از هورمونهای آمیزشی  و ویتامینE است که فعالیتهای آمیزشی را تحریک می کند.

طول عمرحشرات،موشها، خوکچه های هندی و دیگرجانوران آزمایشگاهی که به جیره آنها مقدار زیادی شاهنگبین افزوده شده است (مورو،اوسمان،جانسون ودیگران) به اندازه یک سوم زیادشده است ؛ تخم گذاری مرغان افزایش یافته است ومرغان پیرتخم گذاری را ازسرگرفته اند. آزمایشهای باکتری شناسی نشان داده اندکه شاهنگبین نه تنهاکاملا بدون میکروب است ،بلکه  دارای خواص باکتری کش نیزهست

از آنجا که شاهنگبین یک ماده غذایی است ،این منطقی به نظرمی رسدکه حاوی مواد آنتی بیوتیک نیز باشد.

خواص درمانی ژله

1- میکروب کش و ضدعفونی کننده

2- تقویت کننده قوای جنسی(درمان سردمزاجی)

3- موثر در افزایش طول عمر

4- موثر در درمان بیماری های قلبی و عصبی

5- ترکیب آن با گرده و عسل جلوگیری کننده پیری زودرس است.

6-محرک عمومی، تنظیم کننده متابولیسم، تقویت کننده

7- ضد کم خونی، تنظیم کننده فشارخون، نیرو بخش و طراوت بخش.

8- پیشگیری از پیرشدن بافت های بدن، خستگی های شدید و یائسگی.