عسل اسدی

asadi honey

۳۲ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

مجسمه‌سازی زنبور‌های عسل

عسل اسدی


دی‌وار یک کندو‌دار زیرک با دانش در زمینه چرخه زندگی و فعالیت زنبورعسل، دست به ابتکار جالبی در حیطه کاری خود زده است که طرفداران و معترضان بیشماری را به سوی خود جلب کرده است. این کار به عنوان پروژه‌ای بزرگ هنری و تبلیغاتی از طرف یک شرکت به نام TEG  حمایت می‌شود.

این پروژه به توسط یا بهتر بگوییم با وادار ساختن زنبور‌های عسل به کار ریخته‌گری آن هم به دلخواه انسان، دست به ساخت مجسمه‌های زیبایی از اشیاء و انسان با مواد اولیه موم کندوی عسل زنبور‌ها می‌کند.  این ایده بر اساس برداشت از جادوی بزرگ تکنولوژی چاپ "تری دی "و با به کارگیری از خدمات کرافترز با توجه به طبیعت اصلی و سه بعدی زنبورها شکل گرفته است.


ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

فقط.......







۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

الگوریتم کلونی زنبور عسل (ABC)


الگوریتم کلونی زنبور عسل (ABC)



دریافت
حجم: 152 کیلوبایت

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل،توصیه های پیامبر اسلام و نقش تغذیه ای آن در سلامت

عسل،توصیه های پیامبر اسلام و نقش تغذیه ای آن در سلامت



دریافت
حجم: 95 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل و دارچین این دو باهم معجزه میکنند

عسل و دارچین این دو باهم معجزه میکنند

عسل اسدی

هنگامی که مواد طبیعی با هم در نسبت های خاصی ترکیب شده،  برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده میشود. یکی از این ترکیب شگفت انگیز عسل و دارچین است. این ترکیب است برای قرن ها بعنوان درمان بسیاری از و بیماریها استفاده شده است

شما در مورد خواص عسل و دارچین چقدر میدانید ؟
در اینجا مطالبی برای شما قرار داده ایم که شما را به وجد می آورد ، حتما مطالعه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید …

۱) درمان بیماری های قلبی:
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی در امان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.

۲) از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات:
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید. خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

۳) درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

۴) جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ۵ تا ١۵ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

۵) از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

۶) درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چایخوری پودر دارچین و ۵ قاشق چایخوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

۷) کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چایخوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

۸) درمان سرما خوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

۹) درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند. در کشورهای چین، ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چایخوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی که مدت ١۴ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

۱۰) درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می کند.

۱۱) تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

۱۲) برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می کند.

۱۳) جلوگیری از آنفلوآنزا :
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد.

۱۴) افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ۴ قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ۴ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

۱۵) برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چایخوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.

۱۶) درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

۱۷) درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

۱۸) از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

۱۹) از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چایخوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

۲۰) مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل بخورید تا لاغر شوید

عسل بخورید تا لاغر شوید

 
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تحقیقی به خواص موثر عسل در کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی در افراد با اضافه وزن و چاقی دست یافتند.

این تحقیق با همکاری مشترک دکتر مجید غیور مبرهن phd تغذیه ، دکتر نرجس السادات یعقوبی دستیار تخصصی رادیولوژی، دکتر سید محمد رضا پریزاده phd بیوشیمی بالینی ، سید فاطمه یعقوبی دانشجوی پزشکی و سیده زهرا یعقوبی دانشجوی دندانپزشکی انجام شده است .
اختلال در لیپوپروتین ها (یکی از پروتین های فاز حاد که در جریان التهاب بالا می رود ) و متابولیسم چربی ها ، چاقی ، دیابت از فاکتورهای خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود .

دراین تحقیق تاثیر مصرف عسل طبیعی در مقایسه با گلوکز بر میزان وزن لیپیدهای سرم بر روی 55 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با bmi بالای 25 واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت .

گروه آزمایش روزانه 70 گرم عسل طبیعی و گروه کنترل 70گرم محلول گلوکز را به مدت 30 روز مصرف کردند و نتایج پژوهش نشان داد عسل طبیعی موجب کاهش وزن، چربی بد، کلسترول و تری گلیسرید می شود و در مقایسه مصرف گلوکز با افزایش این فاکتورها همراه است .
دراین تحقیق نتیجه گیری و پیشنهاد شده است: کاربرد عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی کلیه افراد می تواند ریسک بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد.بنابر این توصیه به استفاده از عسل طبیعی به عنوان جایگزین گلوکز نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

نــظـــر

 
بانــظـــر ات خوبتان عسل اسدی را همراهی بفرمایید
 
 
۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

جوجه رو آخر پاییز میشمرن

جوجه رو آخر پاییز میشمرن ....؟!
جوجه

 

آخر پاییز شد ، همه دم می زنند از شمردن جوجه ها !!

ولی آیا تابحال شمرده ای ؟

برای شروع بگذار از جایی دیگر شروع کنیم،

اول از همه بشمار ، تعداد دل هایی را که به دست آوردی

و بعد بشمار، تعداد لبخند هایی که بر لب مردمان نشاندی

و سپس بشمار ، تعداد اشک هایی که بخاطر همدلی از سر شوق و غم ریختی ،

و سر آخر بشمار تعداد دستهای نیازمندانی که گرفتی و تعداد قدمهایی که در کار خیر برداشتی ،


و همه اینها را که بشماری ، تعداد لبخندهای " آن یگانه " بدست می آید.

و تمام .

جوجه هایت شمرده شد ...

جوجه

 


ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی
ذبیح اله اسدی
یلدا پیشاپیش مبارک

یلدا پیشاپیش مبارک


محفل آریاییتان طلایی

دلهایتان دریایی

شادیهایتان یلدایی

پیشاپیش مبارک باد این شب اهورایی
روی گل شما به سرخی انار



ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

مدل لاک ناخن عسلی


عسلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

با خوردنی های خوشمزه هم می شود گلودرد را درمان کرد.عسل یکی از آن هاست

با خوردنی های خوشمزه هم می شود گلودرد را درمان کرد.عسل یکی از آن هاست.


سرویس سلامت به دخت

اگر از گلو درد خسته شده اید توجه داشته باشید که در این مواقع مایعات زیادی بنوشید  و نگذارید گلویتان خشک شود .غیر از آن چند راه حل اساسی و ۱۰۰درصد طبیعی برای درمان گلودرد ارایه می  دهیم.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

مصرف عسل و گردو

عسل و میوه های مغزدار مثل گردو، فندق و پسته باعث کاهش کلسترول خون می شوند. افرادی که تصمیم دارند کلسترول خود را کاهش دهند باید عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به میوه ها و...
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

برای سلامت ریه

برای سلامت ریه

 

1x1.trans برای سلامت ریههمه می‌دانیم که داشتن ریه سالم و اکسیژن رسانی مناسب به بدن برای بقا و متابولیسم (سوخت و ساز) بهینه سلول‌های بدن نقش کلیدی دارد. بهترین مواد غذایی در صورت عدم اکسیژن رسانی کافی به درستی متابولیزه نمی‌شوند و درنتیجه عملکرد تمام ارگان‌های بدن ضعیف خواهد شد و افت کارایی، خستگی و کاهش عمر مفید را در پی خواهد داشت. از طرفی سلول‌های ریه مدام با آلاینده‌ها و سمومی که تنفس می‌شوند در معرض آسیب قرار دارند، اگر مواد مغذی که می‌توانند این سموم را خنثی و دفع کنند به موقع در دسترس سلول‌های ریه نباشند ریه‌ها به تدریج دچار آسیب جدی می‌‌شوند، در حالیکه در صورت در دسترس بودن مواد مغذی کلیدی سلول‌های ریه به سرعت قادر به ترمیم خود خواهند بود و از پیشرفت آسیب جلوگیری می‌شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

تقویت و جلوگیری از ریزش مو با عسل

تقویت و جلوگیری از ریزش مو با عسل

1x1.trans تقویت و جلوگیری از ریزش مو با عسلعسل خاصیت های فراوانی دارد که از جمله آن، پیشگیری از ریزش مو است.همه افراد به طور معمول روزانه ۲۰تا۱۰۰ تار موی خود را از دست می دهند. اما ریزش مو بیش از این مقدار باعث کم مویی فرد می شود. علت ریزش مو متفاوت است از جمله نبود تعادل هورمونی، مراقبت نکردن از مو، سوءتغذیه، مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای غنی از ویتامینA یا داروهایی که برای درمان بیماری های مختلف مانند نقرس، فشار خون، اختلال تیروئید و افسردگی تجویز می شود. اگر چه ریزش مو ناشی از موارد یاد شده را نمی توان کاملاً کنترل کرد اما با به کار بستن شیوه هایی، می توان آن را کاهش داد.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

رمان چشم هایی به رنگ عسل

رمان

رمان چشم هایی به رنگ عسل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

ورزش چشم و ریختن عسل در چشم

ورزش چشم و ریختن عسل در چشم

ورزش چشم:

روزانه یک بار بعد از این که صورت را می شویید (مثلاً بعد از گرفتن وضو) در حالی که صورت همچنان خیس هست،ورزش چشم را انجام دهید.ورزش چشم به شما کمک می کند تا همواره چشم خود را در سطح بسیار بالای بینایی حفظ کنید و شما دیگر دغدغه ای به نام ضعف بینایی نخواهید داشت.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل و حافظه

عسل و حافظه


رسول اکرم (ص) فرمودند: " عسل مایعی است که به قوه حافظه کمک میکند. هر کس که میخواهد حافظه اش زیاد شود باید عسل بخورد"

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل و دندان

عسل و دندان


قندهای عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندانها هیچ صدمه نزده بلکه میتواند انها را سفید و لثه ها را محم سازد. پروفسور واکسور گستوف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان مینماید که برای دندانها مضر است. ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع انتی بیوتیک طبیعی است هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندانها را ضد عفونی مینماید. به همین جهت مصرف ان برای دندان ها )مخصوصا اطفال( نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید نیز میباشد.

مک لدان پزوهشگر امریکایی معتقد است که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثر جلوگیری از فساد دندان میباشد.مشروط بر اینکه با عسل نوشیده شود. اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود این خاصیت از بین میرود. به همین دلیل است که اکثر دانشمندان روسی از جمله راف شیرین کردن چای با عسل را به جای قند توصیه میکند .

فیلیپس محقق امریکایی معتقد است که دادن یک قاشق چای خوری عسل به کودکان در شیشه انها مانع پوسیدگی دندانهای انها میشود.

جهت محکم نمودن لثه ها عسل را با سرکه انگور مخلوط کرده و بر لثه ها می مالند و ماساز میدهند. تکرار این عمل چند بار در روز چرک لثه ها را زایل و گوشت به مرور ترمیم میابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

زندگی زنبور

زندگی زنبور


ملکه

ملکه معمولاً مادر تمامی زنبورهای موجود در کندو است. جنسیت آن ماده بوده و مهم‌ترین وظیفه اش تخم گذاری می‌باشد. ملکه از اواخر فروردین تا اواخر خرداد روزانه حدود ۱۵۰۰ تخم می‌گذارد. ملکه‌ها و کارگرها از تخم‌های لقاح شده و نرها از تخم‌های غیر لقاح شده (هاپلودید) به وجود می‌آیند. طول بدن ملکه بسته به هر نژاد متفاوت می‌باشد. بال‌های آن کوچک بوده و خرطوم آن توانایی جمع آوری شهد گل‌ها را نداشته و در عوض دارای شکمی بزرگ‌تر از ماده‌های کارگر بوده و به طور طبیعی بیش از ۵ سال می‌تواند زنده بماند. در زنبورداری تجاری به علت کاهش تخمریزی از سال دوم زندگی به بعد، بیش از دو سال از یک ملکه استفاده نمی‌شود. ملکه عسل در زمان شفیرگی گرده نمی‌خورد و بجای آن ژله رویال مصرف می‌کند و شفیره‌ای که از گرده تغذیه شود هیچگاه به ملکه تبدیل نشده و کارگر خواهد شد. ملکه تا آخر عمر توسط ژله رویال تولیدی کارگران تغذیه می‌شود.


زنبور عسل در حال جمع آوری شهد گل
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسل در درمان بیماری روده

عسل در درمان بیماری روده

عسل در درمان بیماری روده

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که در هر ماه یک بار عسل بخورد . به قصد شفایی که خداوند در قران درباره عسل فرموده  است از خطر 77 مرض مصون می ماند .

 

از دید پزوهشگران امریکایی نوسبومر ئ زایس با خوردن عسل دردهای روده به خوبی از میان می رود . فروکتوز عسل به ویزه عسل هایی که از گل های خوشبو به دست امده یک باز تاب پاک کننده  گند زایی در روده ها دارد . همین دو پزوهشگر دیگر هم ثایت کرده اند که اسانس های فراری در عسل زائیده می شوند که نارسایی های ناگوار روده را بر طرف می سازد .

 

f. b پزوهشگر دیگری نیز می گوید : اسیدهای سازنده عسل به ویزه اسید فرمیک روی شکوفایی روده ها بازتاب زنده ای دارد و با تخمیر و ترشی روده مبارزه می کند و افزون بر این اسانس ها و قندهای طبیعی که فشردگی زیادی دارند به طور کلی درمان بخش و گندزا می باشد و عفونت های روده را بر طرف می کند.

 

عسل به علت داشتن خواص میکربی مقوی معده و روده ها بوده  و موجب تسهیل عمل دفع و لینت مزاج می باشد . عسل برای بیماران مبتلا به ائلسر (زخم روده) بزرگ نیز مفید بوده و بهترین اوقات برای صرف عسل در این گونه بیماران دو ساعت قبل از ناهار یا ناشتا و 3 ساعت بعد از شام و مقدار مصرف آن یک قاشق غذاخوری است و اگر مخلوط با آب گرم مصرف شود نتیجه بهتری عاید مریض خواهد شد.        
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

درمان کمر درد با زهر زنبور عسل

درمان کمر درد با زهر زنبور عسل

درمان کمر درد با زهر زنبور عسل
در این پژوهش زهر خشک شده زنبور عسل به یک ژل تبدیل و به شیوه طب سوزنی به 10 منطقه در کمر تزریق خواهد شد.
مهر: نتایج مطالعات جدید نشان می دهد زهر زنبور عسل می تواند با کاهش التهاب، کمر درد را از بین ببرد.

این درمان، ریشه در طب باستانی دارد که در آن از نیش زنبور عسل برای مبارزه با گستره وسیعی از بیماری ها استفاده می شود. اما این شیوه می تواند به ابزار مفیدی در پزشکی نوین تبدیل شود.

بررسی های پژوهشگران دانشگاه اکستر نشان می دهد زهر زنبور عسل حاوی ترکیباتی است که می تواند درد مفاصل را کاهش دهد.

در مطالعه دیگری، محققان دانشگاه کارولینای شمالی تاثیر زهر زنبور عسل را بر روی درد کمر و پا بررسی کردند.

محققان دریافته اند این زهر درد را تا دو سوم کاهش می دهد اما از آنجا که درمانهای دیگری نیز در این مطالعه استفاده شده بود، تعیین میزان کاهش درد توسط زهر زنبور عسل دشوار است.

قرار است در آزمایش جدیدی محققان نیش زنبور عسل را برای درمان کمر دردهای مزمن با تزریق آب نمک مقایسه کنند.

در این پژوهش زهر خشک شده زنبور عسل به یک ژل تبدیل و به شیوه طب سوزنی به 10 منطقه در کمر تزریق خواهد شد.

این آزمایش جدید در بیمارستان "گانگ دونگ" کره جنوبی بر روی یکصد بیمار انجام خواهد شد که در آن نیمی از بیماران تحت درمان واقعی قرار می گیرند و نیمی دیگر دارونما دریافت می کنند. هر دو گروه طی سه هفته شش جلسه درمان دریافت می کنند.

سخنگوی موسسه خیریه درمان آرتریت در انگلیس گفت: شواهد داستانی و روایی زیادی وجود دارد که نشان می دهد زهر زنبور عسل می تواند برای درمان آرتریت التهابی و همچنین کاهش درد ناشی از این بیماری استفاده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

کمردرد شما را نمی کشد بلکه شما را شکنجه می کند

کمردرد شما را نمی کشد بلکه شما را شکنجه می کند

کمردرد شما را نمی کشد بلکه شما را شکنجه می کند
در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و روان دلیل اصلی کمردردهای حاصل از نشستنهای طولانی مدت و راه حل پیشگیری از کمردرد را توضیح دهیم .


کمردرد شما را نمی‌کشد بلکه شما را شکنجه می‌کند.
Back pain doesn't kill, it tortures


جلوگیری از کمر درد با پشتی طبی باراد
مسلما کمردرد شما را نمی کشد اما رنجی که از کمردرد می برید ممکن است سال ها شما را شکنجه دهد . از آنجایی که کمر دردهای مزمن می توانند تاثیر زیادی روی کیفیت  زندگی فرد بگذارند پیشگیری از آنها بسیار مهم است . در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و روان دلیل اصلی کمردردهای حاصل از نشستنهای طولانی مدت  و راه حل پیشگیری از آن را توضیح دهیم .

تصویر زیر شکل ستون فقرات را در حالت ایستاده نشان می دهد که شبیه حرف s در انگلیسی می باشد .
ka02.jpg (96×118) 
5 مهره کمر بزرگترین و قویترین مهره ها در ستون فقرات هستند که وزن کل جثه را تحمل می کنند .
 
توجه داشته باشید کمترین فشار به دیسک ها و مهره های کمر وقتی وارد می شود که ستون فقرات در شکل s مانند خود باشد به طوری که ستون فقرات در ناحیه کمر گود و دارای تو رفتگی است .
ka03.jpg (180×294)

وقتی که از حالت ایستاده به حالت نشسته تغییر وضعیت می دهیم لگن به عقب چرخیده ، گودی کمر صاف شده و ستون فقرات از شکل s مانند خود خارج می گردد .
ka04.jpg (320×213)

در این حالت فشار نابرابری بر دیسک های بین مهره ای وارد می شود که نهایتا به ناهنجاری های عمده ای در ستون فقرات از جمله کمردرد، دیسک کمر، قوزپشتی و فتق دیسک کمر می انجامد .
ka05.jpg (350×272)


برای جلوگیری از بیماری کمردرد باید درست بنشینیم و از یک پشتی طبی استفاده کنیم . با قرار دادن یک پشتی طبی مناسب روی صندلی اداری یا خودرومی توانید فرم s مانند ستون فقرات خود را حفظ کنید و ازصاف شدن گودی کمر و نهایتا کمردرد جلوگیری کنید . در واقع یک پشتی طبی مطلوب باید به اندازه ای سفت باشد که مانع از صاف شدن گودی کمر گردد و در همین حال کاربر با آن احساس آرامش نماید.
 
آسیب به ساختار استخوانی در ناحیه کمر می تواند به کمردردهای شکنجه آوری بیانجامد . اگر آسیب به این ناحیه زیاد باشد حتی ممکن است راه رفتن را مشکل سازد و به معلولیت بیانجامد . استفاده از پشتی طبی در افرادی که سوزش های دردناکی در ناحیه کمر خود حس می کنند ضروری است چرا که استفاده از آن می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی در آینده بگذارد .
ka06.jpg (210×331)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

گیاهان موثر بر بیماریهای مفاصل و استخوان

گیاهان موثر بر بیماریهای مفاصل و استخوان

گیاهان موثر بر بیماریهای مفاصل و استخوان

دانشمندان معتقدند که عسل باعث تحریک مغز برای ترشح مواد ضد درد می شود. دکتر رابرت هنکین کتابی در این مورد به رشته تحریر در اورده که از خواص ضد درد عسل حکایت می کند.

 

ارزش درمانی عسل در درد استخوان ها . رماتیسم . عرق النساء (سیاتیک) .پا دردهای شدید و دردهای مفاصل بسیار زیاد است. عده ای از پزشکان این خاصیت عسل را بر اثر اسید فرمیک آن می دانند. بیماران می توانند روی یک قطعه تنزیب مقداری عسل مالیده و روی موضع درد بگذارند و پس از دو ساعت آن را عوض کنند و ضمنا صبح ها دو قاشق سوپ خوری عسل به عنوان صبحانه میل نمایند.

درمان آرتروز

در درمان آرتروز مقداری عسل خالص را روی پارچه تمیزپهن کنید روی مفاصل بگذارید و هر 24 ساعت یک بار این کار تجدید شود و همچنین در درمان دردهای زانو.آرنج و رگها و ما هیچه ها هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری عسل بجوید و با کمی عسل موضع درد را ماساز دهید.

 

درمان کوفتگی

جهت مداوای کوفتگی دست و پا و…… مقداری مساوی عسل و گلیسیرین را مخلوط نموده و به محل کوفتگی بمالید بهبود آن را تسریع می کند.

 

درمان کمر درد در اثر باد گرفتگی

اگر باد در کمر بود پودر زنیان را با عسل خمیر کرده بر کمر بمالید

درمان کمر درد عادی

در کمر درد عادی و مزمن که مربوط به دیسک نباشد 200 گرم پوره پیاز(پیاز رنده شده ) را با 100 گرم عسل مخلوط نموده و دو روز به حال خود بگذارید سپس صاف کرده هر روز صبح ناشتا دو فنجان کوچک از آن را بنوشید. از غذاهایی ماننند: پیاز رنده کرده مخلوط با عسل و تخم مرغ با عسل میل نمایید(به استثناء افراد مبتلا به دیابت . نقرس . فشار خون).

 

درمان ضربه خوردن یا صدمه دیدن استخوان

ساقه و برگ علف هفت بند را بجوشانید با عسل خالص مخلوط نموده ضماد نمایید.

 

درمان رماتیسم

تخم ترب سیاه و دانه های خشخاش سفید از هر کدام 8 مثقال ساییده باهم وزن خود عسل مصفی (عسل بدون موم) مخلوط کرده و به موضع درد ببندید. این عمل باعث کاهش درد می شود و در صورت نیاز آن را تکرار کنید. خوردن عسل مصفی یک قاشق مر با خوری بعد از هر غذا برای تسکین درد های رماتیسمی کهنه و مزمن بسیار نافع است.

شایان ذکر است که زهر زنبور عسل یک عامل موثر برای درمان رماتیسم می باشد که از طریق مستقیم (نیش زدن زنبور به موضع درد در صورت نداشتن حساسیت) و به طور غیر مستقیم (مخلوط با داروهای شیمیایی دیگر ) به صورت آمپول مورد استفاده قرار می گیرد.معمولا زنبور داران به خاطر خوردن عسل و نوش جان کردن نیش زنبور به ندرت دارای تب رماتیسمی. پا درد . کمر درد و آرتروز شده و از نعمت سلامتی کامل در طبیعت بر خوردار می باشند.(Benton& hinder. 1987) یک پزشک می تواند با استفاده از نیش زنبور عسل . بعضی از بیماریها را که اساسا و اصلا قابل معالجه نبوده درمان کند.بررسی های دقیق و طولانی که در سال 1960. در یکی از آکا دمی های مسکو صورت گرفته نشان داده است که زهر نیش زنبور عسل اثر درمانی قابل توجهی در درمان بعضی از بیماریهای مهلک و مهم انسان دارد. (عباس میراب زاده .1372. سازمان پزوهش های علمی و صنعتی ایران.)

 

درمان درد مفاصل

الف: ضماد عصاره پیاز نرگس با عسل طبیعی بر اعضای دردهای مزمن عصبی و نقرس سبب از بین رفتن این دردها می گردد

ب: بیماران مبتلا به درد مفاصل باید جوشانده برگ زیتون با عسل صبح ناشتا یک لیوان میل نمایند.

ج.خوردن مخلوط مساوی سرکه و عسل با انگور فرنگی سبز(cassis) به علت داشتن مواد معدنی بسیار نافع است و باید قبل از صبحانه وناهار یک استکان میل شود

د:مغز گردو را با زیره سیاه کرمانی نرم ساییده و با عسل مخلوط کرده به محل درد بمالید در تسکین درد مفاصل و پا درد و کوفتگی پا یا دست و محل گرفتگی عضلات موثر واقع میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

درمان بیماریهای مفاصل و استخوان با عسل

درمان بیماریهای مفاصل و استخوان با عسل

ابوعلی سینا می نویسد که عسل دارای خاصیتی است که درد را ریشه کن می کند.

دانشمندان معتقدند که عسل باعث تحریک مغز برای ترشح مواد ضد درد می شود.دکتر رابرت هنکین  Robbert Henkin کتابی در این مورد به رشته تحریر درآورده که از خواص ضد درد عسل حکایت می کند.

ارزش درمانی عسل در درد استخوانها ، رماتیسم ، عرق النساء (سیاتیک) پا دردهای شدید و دردهای مفاصل بسیار زیاد است عده ای از پزشکان این خاصیت عسل را بر اثر اسید فرمیک آن می دانند. بیماران می توانند روی یک قطعه تنزیب مقداری عسل مالیده و روی موضع درد بگذارند و پس از دو ساعت آن را عوض کنند و ضمنأ صبحها دو قاشق سوپ خوری عسل به عنوان صبحانه میل نمایند.

درمان آرتروز با عسل 24

در درمان آرتروز مقداری عسل 24 را روی پارچه تمیز پهن کنید روی مفاصل بگذارید و هر 24 ساعت یکبار این کار تجدید شود و همچنین در درمان دردهای زانو ، آرنج ،و رگها و ماهیچه ها هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل بخورید و با کمی عسل موضع درد را ماساژ دهید.

درمان کوفتگی با عسل 24

جهت مداوای کوفتگی مقدار مساوی عسل و گلیسرین را مخلوط نموده و به محل کوفتگی بمالید بهبود آن را تسریع می کند.

درمان کمردرد در اثر باد گرفتگی عسل 24

اگر باد در کمر باشد پودر زنیان را با عسل خمیر کرده بر کمر بمالید.

درمان کمردرد عادی با عسل 24

در کمر درد عادی و مزمن که مربوط به دیسک نباشد 200 گرم پوره پیاز را با 100 گرم عسل مخلوط نموده و دو روز به حال خود بگذارید سپس صاف کرده مخلوط با عسل و تخم مرغ با عسل میل نمایید(به استثناء افراد مبتلا به دیابت ، نقرس ، فشار خون).

درمان ضربه خوردن یا صدمه دیدن استخوان

ساقه و برگ تازه علف هفت بند را بجوشانید با عسل خالص مخلوط نموده ضماد نمایید.

درمان رماتیسم با عسل 24

تخم ترب سیاه و دانه های خشخاش سفید از هر کدام 8 مثقال ساییده با هم وزن خود عسل مصفی (عسل بدون موم) مخلوط کرده و به موضع درد ببندید.خوردن عسل مصفی برای درمان رماتیسم کهنه بسیار نافع است.

شایان ذکر است که هر زنبور عسل یک عامل مؤثر برای درمان رماتیسم می باشد که از طریق مستقیم (نیش زدن زنبور به درد در صورت نداشتن حساسیت) و بطور غیر مستقیم (مخلوط با داروهای شیمیایی دیگر) به صورت آمپول مورد استفاده قرار می گیرد. معمولأ زنبورداران به خاطر خوردن عسل و نوش جان کردن نیش زنبور بندرت دارای تب رماتیسمی شده و از نعمت سلامتی کامل در طبیعت برخودار می باشند.

درمان درد مفاصل

روشهای درمان بیماریهای مفاصل با عسل 24

درمان درد مفاصل عبارتند از :

الف-شلغم را رنده کرده با عسل در ظرفی می پزند جوشانده غلیظ آن تسکین دهنده درد مفاصل نقرص و دمل می باشد.

ب-ضماد عصاره پیاز نرگس با عسل طبیعی بر اعضای دردهای مزمن عصبی و نقرس سبب از بین رفتن این دردها می گردد.

ج-بیماران مبتلا به درد مفاصل باید جوشانده برگ زیتون با عسل صبح ناشتا یک لیوان میل نمایند.

د-خوردن مخلوط سرکه و عسل با انگور فرنگی سبز(cassis) به علت داشتن مواد معدنی بسیار نافع است.

ه-مغز گردو را با زیره سیاه کرمانی نرم ساییده و با عسل مخلوط کرده به محل درد بمالید در تسکین درد مفاصل و پا درد مؤثر واقع می شود.

 

 درمان افسردگی

اگر انسانها کاملاً شبیه به هم بودند، شناخت علل افسردگی و درمان آن بسیار ساده تر بود. اما هر انسانی تجارب منحصر به فردی دارد. تفاوتهای فردی، ذاتی و زیست شناختی که افراد  مختلف با یکدیگر دارند درمان افسردگی را پیچیده می سازد. به همین دلیل یک نوع درمان برای همه ی افراد مناسب نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که درمانهای ترکیبی شامل دارو و سایر روشهای درمانی برای بیشتر بیماران مفید است. در اغلب موارد درمان به سه مرحله تقسیم می شود. به خاطر داشته باشید که در این تقسیم بندی حد و مرز زمانی مشخصی بین مراحل وجود ندارد.


مراحل درمان افسردگی:
١- در مرحله حاد بیماری، هدف از درمان تسکین دادن علائم افسردگی است. این مرحله معمولاً ١٢-٦ هفته طول می کشد، اما ممکن است بسته به نوع درمان و پاسخی که به آن داده می شود بیش از این نیز به طول بیانجامد.
٢- در ادامه بیماری، درمان برای بهبودی انجام می گیرد. در این مرحله درمان متعادل می شود مثلاً میزان مصرف دارو تنظیم می شود. این مرحله ممکن است ٥-٤ ماه طول بکشد.


در مرحله آخر درمان نگهدارنده صورت می گیرد و هدف از آن جلوگیری از عود بیماری است. اگر  با وجود درمان چند دوره ، افسردگی ایجاد شده باشد یا فرد به صورت مزمن بی حوصله و افسرده باشد و یا در مواردی که عوامل مستعد کننده برای فرد وجود داشته باشد درمان مداوم مورد نیاز است چون در این افراد احتمال عود بیماری بیشتر است.


برای درمان چه نکاتی را باید در نظر داشت؟
در سیر درمانی، پزشک عمومی نقش مهمی ایفا می کند چرا که در اولین قدم علائم شما را ارزیابی می کند و ممکن است یک علت زمینه ای طبی برای افسردگی پیدا کند که با درمان آن مشکل برطرف شود. وقتی مشخص شد که مشکل اصلی افسردگی است، ممکن است برای شما داروی ضد افسردگی تجویز شود. برخی اوقات پاسخ به این درمان خوب است و به درمان بیشتری نیاز نیست. اما اگر درمان اولیه کافی نباشد پزشک ممکن است شما را به متخصص روانپزشکی ارجاع دهد. چون معمولا پزشک عمومی به جزئیات درمان مانند روان درمانی و درمانهای تخصصی نمی پردازد، برای انتخاب روانپزشک باید دقت کنید و به او اعتماد داشته باشید. ممکن است روانپزشکی که فرد دیگری آن را به شما معرفی و توصیه می کند، برای شما مناسب نباشد و با او نتوانید به راحتی ارتباط برقرار کنید.


اصول درمان افسردگی: 
* درمان افسردگی ممکن است شامل داروهای ضد افسردگی، مشاوره تخصصی، درمانهای رفتار شناختی و یا ترکیبی از اینها باشد.
* در درمان افسردگیهای خفیف تا متوسط ممکن است مشاوره ی تخصصی کافی باشد.
* اگر علائم اولیه بیماری شما شدید باشند احتمالا هم دارو و هم مشاوره ی تخصصی باید صورت گیرند.
* اگر علائم هشدار دهنده ای مانند افکار خود کشی یا خطر آسیب به خود یا دیگران یا علائم شدیدتری مانند فاصله گرفتن از جهان واقع یا جنون و یا سوء مصرف بیش از حد الکل و داروها وجود داشته باشند، احتمالا بیمار بستری می گردد.
* افسردگی معمولا به وسیله داروها مشاوره و روان درمانی ویا ترکیبی از اینها با موفقیت درمان می شود. با این حال ممکن است مدت زمانی نیاز باشد تا نوع دارو ، میزان آن و نوع روان درمانی و مشاوره مشخص شود. معمولا 12 - 4 هفته طول می کشد تا داروها تاثیر کنند. پس از آن روند درمان سریعتر می شود.
* در موارد نادری ممکن است از درمان با الکتریسیته برای افرادی که به درمانهای دیگر پاسخ نمی دهند یا علائم جنون یا رفتارهای خطرناک برای خود و دیگران دارند استفاده شود. این درمان یک تحریک الکتریکی است که باعث ایجاد یک تشنج خفیف می شود و به نظر می رسد که با اثر بر واسطه های شیمیایی مغز باعت تسکین علائم می شود. درمان مداوم:
در حدود نیمی از افراد مبتلا به افسردگی دچار عود علائم می شوند. ادامه دادن درمان برای 15 –7 ماه بعد از بهبودی، خطر بازگشت بیماری را کاهش می دهد.


 در این مدت :
* رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.
* از مصرف الکل اجتناب کنید.
*  ورزش کنید.
* خواب مناسبی داشته باشید.
*  حمایت اعضای خانواده و دوستان کمک کننده خواهد بود.
افسردگی شدید ممکن است عامل خطری برای بیماری عروق کرونر یا حمله  قلبی محسوب شود، ولی مهمترین خطر اقدام به خودکشی است. در حدود 15درصد از بیماران  مبتلا به افسردگی از این طریق جان خود را از دست می دهند.

 

چرا باید افسردگی را درمان کرد؟
 هر کسی در هر سن، جنس، نژاد یا وضعیت اجتماعی ممکن است به افسردگی مبتلا شود. از هر 10 نفری که به پزشکان مراجعه می کنند یک نفر افسردگی دارد. در نیمی از موارد بیماری این افراد تشخیص داده نمی شود و درمان نشده باقی می ماند. اگر افسردگی درمان نشود کیفیت زندگی بسیار پائین آمده و خطر خودکشی همواره وجود دارد. ممکن است شما تشخیص ندهید که افسرده هستید و یا به دنبال درمان آن نباشید. اما هر چه زودتر به فکر علائم و به دنبال درمان باشید شانس درمان کامل، سریعتر و بیشتر است. پیشگیری از عود بیماری نیز بسیار مهم است.افسردگی در هیچ سنی طبیعی تلقی نمی شود و درمان آن اهمیت زیادی دارد. افسردگی در بچه ها معمولا به سختی تشخیص داده می شود. در نوجوانی ممکن است افسردگی به علت تغییرات هورمونی ایجاد شود. برخی اوقات والدین این بچه ها نیز افسرده هستند و باید درمان شوند.

همچنین افراد مسن ممکن است تصور کنند که احساس افسردگی آنها طبیعی است. درمان در این افراد از ناتوانی زودرس آنها جلوگیری می کند و از خطر مرگ مربوط به افسردگی می کاهد. حمایت خانواده در درمان افسردگی نقش مهمی دارد. داروها را نباید خودسرانه مصرف کرد. مصرف برخی داروها باهم ممکن است کشنده باشد. ترکیبات گیاهی نیز با برخی داروها تداخل دارند و ممکن است عوارض جدی ایجاد کنند. در برخی موارد حتی بعضی از غذاها ممکن است با دارو تداخل داشته باشند. بر اساس تاریخچه  بیماری، شدت و ماهیت افسردگی نوع دارو توسط پزشک انتخاب می شود و در مورد رژیم غذایی، و تداخلات دارویی توضیحات لازم داده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

فعالیت 5151 نفر زنبوردار در کار پرورش زنبور عسل استان مازندران

فعالیت 5151 نفر زنبوردار در کار پرورش زنبور عسل استان مازندران

بر اساس سرشماری از کلنی های زنبور عسل در سالجاری، بیش از 5151 نفر زنبوردار در امر پرورش زنبور عسل در استان مازندران مشغول به فعالیت می باشند.
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

ادرس وب جدید

وب جدید سیرتاپیاز درحال بروز رسانی

با عسل اسدی همراه باشید

سیرتا پیاز

http://syrtapyaz.blog.ir/
۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

معماران کوچک

معماران کوچک

  پس از استقرار بچه زنبوران و تشکیل خوشه (Cluster ) زمانی که زنبوران کاشف ، پس از شناسایی به سمت کلنی بازگشته هر کدام با زبان مکالمه ای خود (رقص ) مشخصات آشیانه جدید را به دیگر زنبوران می شناسانند . بالاخره توافق بین زنبوران برقرار می شود و پرواز خوشه بچه دسته جمعی به سمت محل مورد نظر صورت می پذیرد . پس از رسیدن به این محل زنبوران کارگر در حالی که عسلدانهایشان مملو از عسل می باشند به مدت 24 ساعت به یکدیگر چسبیده و به صورت معلق در آن محیط باقی می مانند .

پس از سپری کردن این مدت تمام توان کلنی صرف ساختن آشیانه جدید خواهد شد . آشیانه ای که در آن زنبوران عسل اکثر فعالیت های حیاتی خود مانند توالد نسل ، ذخیره شهد و گرده ، زمستان و شب گذرانی را در آن انجام می پذیرد
ساخت شانها توسط زنبوران کارگر شاهکاری عجیب است که معمارانی کوچک آنرا خلق کرده اند . اگر چه این ساختمان ها ابهت اهرام ثلاثه یا آسمان خراش های امروزی را ندارند اما سازه ها و شیوه معماری آنها مجهولات بس بزرگتری را دارند که هنوز برای انسان ها نا شناخته مانده است .


بچه طبیعی زنبورImage

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

تاریخچه عسل

تاریخچه عسل

Imageبدون شک در ابتدا عسل باعث شده است که توجه انسان به سمت زنبور عسل جلب شود . قدیمی ترین اثر تاریخی که به برداشت عسل توسط انسان تعبیر شده است مربوط به هفت هزار سال قبل از میلاد است که در اسپانیا مشاهده گردیده است .

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

زیبایی با عسل

چند روش کاربردی برای زیبایی با عسل

Image
عسل سلولهای سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگها ترمیم می کند. عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه میکند.

صابون عسلی

یک کیلوگرم عسل اسطوخودوس(و یا عسل کاملا طبیعی) را در یک چهارم لیتر آب (در یک قابلمه) ریخته و یک صابون بدون بوی 600 گرمی(صابون مارسی) که 72 درصد چربی داشته باشد را رنده کنیدو آن را با حرارت ملایم گرم کنید تا مخلوط یکدست شود، 10 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به مخلوط افزوده و سپس آنرا در قالبهای مناسب و بدلخواه ریخته و پس از سرد شدن صابون عسلی آماده مصرف کردن است.

خوردن عسل در زیبایی زنان نقش دارد

متخصصان زیبایی اندام و پوست می گویند خوردن عسل مانع از چروکیده شدن پوست ، ریزش مو و چاقی می شود. متخصصان تغذیه معقتدند خوردن روزانه یک قاشق عسل ، انسان را از مراجعه به پزشک باز می دارد.

لوسیون تمیز کننده ی پوست با عسل:

پوست حساس را با لوسیون حساس می توان محافظت کرد. یک قاشق چایخوری عسل را در مقدار کمی شیر گرم حل نمایید و پوست صورت را به آرامی با آن ماساژ دهید. عسل تاثیر ارام بخش و محافظ دارد!

اگر یک قاشق غذا خوری را در 2/0 لیتر آب مقطر ولرم حل نموده و بعد یک قطره آب لیمو ترش داخل آن بریزید یک لوسیون نشاط بخش فوق العاده برای هر نوع پوست به دست می آید.

برای نرم و لطیف تر شدن لب ها می توانید ، عسل طبیعی و شیر را به میزان دو به یک مخلوط نموده و با آن لب ها را مساژ دهید بعد از چند دقیقه از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

برای نرم کردن دستها مغز هسته هلو را بکوبید و با عسل مخلوط کنید و آن را به دستها بمالید دستان بهتر از همیشه نرم و لطیف شده و شما از دیدن صحنه لذت خواهید برد.

عسل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

زنبورها به انسانها درس می دهند

زنبورها به انسانها درس می دهند!


دانشمندان آمریکایی معتقدند که زنبورهای کوچک می‏توانند اثرات اعتیاد به مصرف الکل را به انسان‏ها یاد دهند. عکس العمل‏هایی که زنبورها در مقابل الکل نشان می‏دهند دقیقا مشابه عکس‏العمل‏های انسان‏هاست. به طور کلی زنبورها پس از مصرف الکل به اصطلاح مست شده و قدرت جمع کردن و پرواز را نخواهند داشت. کارشناسان امیدوارند که با بررسی‏های خود به روی زنبورهای کوچک، تاثیرات الکل بر روی حافظه و رفتار انسان را نیز دریابند. در زمینه ملکول‏ها، مغز انسان‏ها و زنبورهای عسل کاملا شبیه به یکدیگر عمل می‏کنند. به طور کلی هر لیوان مشروب 10 درصد قدرت تمرکز را از بین می‏برد.


ملکه زنبور عسلImage


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی