عسل اسدی

asadi honey

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

ژله رویال

ژله رویال ازنظراسیدپانتوتنیک بسیارغنی است


کلمه پانتوتنین در زبان یونانی به معنی حضور درهمه جا می باشد چرا که این اسید را در تمام سلول های بدن می توان یافت ودرمتابولیسم سلولی نقش اساسی دارد.این ماده با عناصرمختلفی ترکیب شده و ماده فعال کننده کوآنزیم Aرا تشکیل می دهد.این ماده یکی از اصلی ترین عوامل واکنش های بیولوژیکی و شیمیایی درون سلولی است وهمچنین دارای نقش اساسی درمتابولیسم چربی ها،گلوسیدها،و اسیدهای آمینه است. بنابراین اسیدپانتوتنیک درسلولها نقش فرماندهی را برعهده دارد و چون ژله رویال غنی ازاین ماده است بنابراین یک ماده استثنایی برای بدن محسوب می شود.بعضی از زنبورداران ژله رویال را یکی دیگر از تولیدات قابل فروش زنبورعسل تلقی می کنند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

بوعلی سینا و عسل

بوعلی سینا و عسل


ابن سینا در مورد اثرات معجزه‏آسای عسل می‏گوید: «عسل در طولانی کردن عمر و حفظ قدرت و توان انجام کار در سنین بالای عمر، کارآمد و مؤثر است». وی در ادامه می‏گوید: اگر می‏خواهید جوانی خویش را مصون دارید عسل بخورید. کسانی که سن آنها از چهل و پنج فراتر می‏رود، باید به طور منظم عسل را به خصوص با گردوی کوبیده استفاده نمایند.

مخلوط عسل با آرد برای جراحات سطحی به خصوص به صورت ضماد مفید است. بیماری‏های ریوی و مراحل اولیه بیماری سل را می‏توان با مخلوطی از عسل و گلبرگ گل سرخ، درمان نمود. این مخلوط اگر هنگام صبح و قبل از ظهر استفاده و میل شود، بهترین نتیجه را خواهد داشت. عسل به مقدار کم در درمان بی‏خوابی نیز کاربرد دارد.

ابن سینا همچنین می‏گوید: عسل بسیار خوب آن است که کاملا شیرین و خوشبو بوده و رنگش متمایل به سرخی باشد. طبیعت عسل گرم است، اگر آن را با نمک مخلوط نموده و به طور مکرر بر لکه‏های کبود بمالند، درمان کننده است. اگر عسل را بر روی آتش بگذارند تا غلیظ شود و به طور مکرر بر روی زخم‏های تازه بمالند، آن زخم‏ها را به ‏هم می‏آورد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

وجود عسل در رژیم غذایی افرادی

وجود عسل در رژیم غذایی افرادی که در مدت زیادی با کامپیوتر شخصی خود کار می کنند ، باعث از بین رفتن تابش‌ها و آثار زیانبار رایانه‌ها می‌شود. 



نتایج تحقیقات انجام شده یک پژوهشگر جوان روسی روی افرادی که ? ساعت در کنار کامپیوتر شخصی خود غذا خورده‌اند نشان می‌دهد؛ آن دسته از زنان و مردانی که در رژیم غذایی خود عسل مصرف کرده‌اند، از آثار منفی تابش‌های رایانه‌ای بر قوای جسمی خود مصون مانده‌اند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

عسلی ترین استان کشور سال 92

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفته بودند : این استان با تولید 18 هزار و 500 تن عسل امسال نیز برای چندمین سال متوالی رتبه نخست کشوری تولید این محصول را به خود اختصاص داد.
سیدعلی مختاری این میزان عسل تولید شده توسط زنبورداران آذربایجان غربی معادل 29 درصد عسل تولیدی کشور است. 

وی با بیان اینکه هشت هزار نفر در بخش زنبورداری این استان مشغول به کار هستند اظهار کرد: از هشت هزار بهره بردار یاد شده، پنج هزار و 720 بهره بردار به صورت مستقیم و بقیه به صورت فصلی در زنبورستان های استان مشغول فعالیت هستند. 

وی اضافه کرد: از 950 هزار کندوی زنبور عسل موجود در سطح استان، 860 هزار کندو مدرن و 90 هزار کندو، بومی است که استان از نظر تعداد کندوی مدرن نیز در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است. 

مختاری ادامه داد: میانگین تولید عسل در سال 92 از هر کندوی مدرن 20 کیلو و 600 گرم و از هر کندوی بومی هفت کیلو و 100گرم است که در مقایسه با سال گذشته، از نظر تولید عسل حدود پنج درصد و از نظر تعداد کندو 15 درصد و از نظر تعداد زنبوردار نیز در حدود 6/1 درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: شهرستان های ارومیه، خوی و چایپاره از فعال ترین مراکز تولید و برداشت عسل در استان هستند و شهرستان خوی مقام اول استانی را با تولید بیش از 9 هزار و 600 تن عسل، بیش از 50 درصد عسل تولیدی استان را به خود اختصاص داده است. 

مختاری با اشاره به تدریس رشته زنبورداری در مقطع کاردانی و کارشناسی زنبور عسل در مرکز آموزش عالی شهید باکری ارومیه و خوی اظهار کرد: همه ساله در راستای رشد علمی و توسعه زنبورداری در آذربایجان غربی با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، دوره های پرورش زنبور عسل صنعتی درجه یک و دو و پرورش ملکه برای علاقه مندان این رشته برگزار می شود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

اسلام

اسلام


اسلام، دینی یکتاپرستانهو از دین‌های ابراهیمی است. به پیروان اسلام «مسلمان» می‌گویند.هم‌اکنون اسلام از دید شمار رسمی پیروان، در جایگاه دوم در جهان جای دارد.

مسلمانان براین باورند که خداوند، قرآن را به محمد از طریق فرشته ای به نام جبرئیل فروفرستاده‌است. به باور مسلمانان خدا بر بسیاری از پیامبران، وحی فرستاده و محمد آخرین آنان است. مسلمانان محمد را اعاده‌کننده ایمان توحیدی خالص ابراهیم، موسی، عیسی و دیگر پیامبران می‌دانند و معتقدند که اسلام کامل‌ترین و آخرین آیین الهی است.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

زنبورستان و جنگل کهن روستای اسبوکلا

 تصاویری از زنبورستان و جنگل کهن روستای اسبوکلا 


عسل اسدی

ادامه مطلب...
۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی