عسل اسدی

asadi honey

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

شیر داغ را با عسل بخوریم

شیر داغ را با عسل بخوریم؟


دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیأت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره این سؤال که آیا مصرف شیر داغ و عسل به صورت هم‌زمان باعث آزاد شدن ترکیبات سمی و سرطان زا می‌شود چنین پاسخ می‌دهند:

باید گفت تاکنون هیچ اثر سویی در زمینه مصرف عسل همراه شیر داغ دیده نشده و به اثبات نرسیده است بلکه کاملاً برعکس، مصرف این دو با هم آثار مثبتی بر سلامت ما دارند. به طور مثال، مصرف شیر با یک قاشق عسل می‌تواند باعث خواب بهتر شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

غده های مهم زنبور عسل

غده های مهم زنبور عسل

در داخل دو طرف سر کارگر زنبور عسل یک جفت غده‌ای به نام غده‌های شیری وجود دارد که از خود ماده‌ای به نام شیر یا ژله شاهانه ترشح می‌کند و با آن ملکه و لاروهای خیلی جوان را تغذیه می‌نمایند.
 غده‌های بزاقی زنبور عسل همراه با یک جفت غده سینه‌ای بوسیله یک کانال مشترک ، ترشحاتشان را به داخل دهان زنبور می‌ریزند. ترشحات این غده‌ها در موقع لارو بودن صرف تنیدن به دور خود شده و پس از رشد و تبدیل به یک زنبور کامل ، نقش غده بزاق دهان را در زندگیشان بازی می‌کنند.
 غدد زیر آرواره‌ای زنبور عسل که در کارگران خیلی کوچک و غیرفعال بوده و در ملکه بسیار بزرگ و فعال است. ماده‌ای بوسیله این غده ترشح می‌شود که با بوی مخصوصش باعث تمیز ملکه از سایر زنبورهای عسل می‌شود.
 در زیر شکم زنبور عسل 4 جفت غده‌های مومی وجود دارد که سه جفتش فعال هستند و موم ترشح می‌کنند و بکار ساختن سلول ها و شان می‌خورند.
 غده‌های بویایی زنبور عسل:در پشت زنبورها غده‌ای به نام غده بویایی دیده می‌شود که کارش تشخیص بوهاست. غده‌های مخزنی زنبور عسل:سه عدد غده در مخزن به نام غده‌های مخزنی،مدفوعاتی را که در آنجا ذخیره شده‌اند، مرتب ضد عفونی می‌کنند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی

آیا می توان با ردیابی زنبورعسل ها از آنها محافظت کرد

آیا می توان با ردیابی زنبورعسل ها از آنها محافظت کرد؟

آیا می توان با ردیابی زنبورعسل ها از آنها محافظت کرد؟

بی نظمی در فروپاشی کلنی، ممکن است شبیه به رمان علمی تخیلی dystopian باشد. اما در حال حاضر یک خطر جدی برای سیاره ماست. سالهاست که زنبور عسل ها در سراسر جهان از کهیر خود سرگردان شده اند و بدون هیچ دلیل روشنی در حال مرگ می باشند. در برخی کشورها 50% از کهیرها به طرز عجیبی خودکشی کرده اند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
ذبیح اله اسدی