اخیرا در کشور ترکیه در استان Bursa  (شمال غرب ) در منتها الیه جنوبی دریای مرمره گزارشی مبنی بر مشاهده شبه عقزب Ellingsenius fulleri در کلنی های زنبوران عسل شده است .

شبه عقرب ها (Pseudoscorpions) موجوداتی هستند شبیه به عقرب ها اما با اندازه بسیار کوچک تر بین 2 تا 8 میلی متر . دارای شکم 8 بندی و به رنگ زرد یا تیره اند . معمولا دارای 2 یا 4 و یا هیچ چشمی اند . این موجودات ریز و اکثرا مفید در بین  خاک ، برگهای کوچک درختاب پوسیده و زیر پوست پوسیده درختان زندگی می کنند و از حشره بالغ ، شفیره و لارو حشرات کوچک و کنه ها تغذیه می کنند . به نوعی بیو کنترلرهای مفیدی برای کنه ها و حشرات کوچک اندام اند .

شبه عقرب Ellingsenius fuller جنسی غیر معمول است که محل زندگی آنها احتمالا به آشیانه های زنبوران عسل محدود می شود . محیط گرم و مرطوب کلنی های زنبور عسل محلی مناسب برای گذراندن زندگی آنها می باشد .

هر چند که 8 گونه این شبه عقرب از شرق ، جنوب و شمال افریقا و هند گزارش شده اند اما پیش بینی می شود که خط سیر جغرافیایی این جنس از شمال افریقا به قبرس ، ایرن و عمان ادامه داشته باشد .

در حال حاضر هیچ گزارشی در ایران مبنی بر مشاهده این شبه عقرب ارزشمند در کلنی های زنبور عسل نشده است .

به عقیده عده ای این شبه عقرب با ارزش مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته و عاملی مهم در مدیریت کنترل بیولوژیکی کنه واروآ مورد فراموشی قرار گرفته است .

این شبه عقرب از کنه بالغ واروا و سایر آفات ریز کلنی ها تغذیه می کند . به هر حال برخی با دیده شک به نقش بی نظیر این موجودات در کنترل بیولوژیکی می نگرند (به علت محدودیت هایی) اما با این حال این موجودات شاید تنها موجوداتی باشند که بتوان بواسطه آنها زنبورانمان را از هجوم آفت کنه های واروآ نجات دهیم .